reklama

TGM

Ako najbližšia, na Slovensku žijúca príbuzná chcem uviesť na pravú mieru veci okolo 1. prezidenta ČSR T.G. Masaryka, Honba na Masaryka a jeho skutočného otca

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Správne je to nazvané, je to Honba, ale" na čarodejnice". Dosť je smutné, keď si novinárska obec, či na Slovensku alebo v Čechách nenájde zaujímavejší objekt na škandalizovanie len pôvod prezidenta T.G.M. Za socializmu, alebo keď chcete za komunizmu boli kopaní a zastrašovaní príbuzní T.G.M. (pretože on musel byť tabu), a to od Prahy, kde žil môj strýko Imrich Masaryk, najmladší syn môjho starého otca Mateja Masaryka-Gorala až po Lučenec, či Rožňavu, kde zase žil jeho druhý syn - môj otec Jozef Masaryk. Bratranec prezidenta T.G.M- Matej Masaryk mal 6 detí. 89teho sa z nich dožili len 4, ale vzápätí jeden za druhým zomreli. Tu na Slovensku sme 3 vnuci a v Čechách jedna vnučka. Všetci sme na dôchodku a odtiaľ pozorujeme, ako novodobá história, pre zmenu začala kopať, znevažovať a dehonestovať samotného prezidenta T.G.M. Je to urážajúce, ponižujúce, neúctivé a nevďačné. Pravnučka Charlotta Kotíková sa jasne vyjadrila, že si nepraje žiadnu senzáciu ohľadom pôvodu jej pradedečka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja, Anna Čomáňová, rodená Masaryková, mám 63 rokov a som najmladšia vnučka Mateja Masaryka, teda aj jedna z najbližších príbuzných žijúcich tu na Slovensku. Po odvysielaní reportáže v relácii "Reportéri ČT" som sa vyjadrila redakcii, že je to pod úroveň vyvolávať takúto pre novinárov senzáciu, ale pre historikov pochybnosti. Páni spisovatelia David Glockner a Dušan Spáčil by mali písať a historici skúmať a overovať fakty. Nakoniec, keď pán vinár Alojz Masaryk tvrdí, že je tiež príbuzný T.G.M. z dôvodu, aby mohol používať jeho portrét ako ochrannú známku na svojich vínach, čo mu bráni v tom, porovnať svoju DNA s DNA Tomáša Masaryka z Lučenca, môjho synovca, aby mal v tom jasno. Iní by sa nedali nahovoriť ani za Judášových 30.zlatých. Teraz, keď sa karta obrátila a TGM nie je tabu, príbuzní sa začali vyskytovať ako huby po daždi s vedomím, že sa už do nich nebude kopať, práve naopak oni budú profitovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predpokladám, že pani Charlotta Kotíková svoj nesúhlas ako "Dokument" so škandalizovaním svojho pradedečka T.G.M, v ktorom jasne bude konkretizované, že ani po 100 rokoch, na čo sa odvolávajú vyššie menovaní páni spisovatelia založí v múzeu T.G.M., z ktorého bude zreteľne jasné, že ani nasledujúce generácie to nemôžu zverejniť. Je to v záujme nielen príbuzných T.G.M., ale aj v záujme celej českej a slovenskej spoločnosti.

Nakoniec ako iróniu nepresnosti spisovateľov z množstva chýb a omylov uvádzam aspoň dva príklady z knihy Jozefa Michaláča : "T.G. Masaryk a kopčianska legenda", kde na fotkách s prezidentom sú jeho dcéra s mojimi tetami Teréziou a Markétou a nie s dcérou svojho brata (vtedy ešte žiaden jej brat nemal dcéru, pretože prvá bratova dcéra, moja sestra sa narodila v roku 1939) a na zámok do Lán nebola pozvaná babička Margity Harskej z Holiča ale jej matka Terézia Hrebenárová, rod. Masaryková. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Prezident sa narodil na Slovensku v Kopčanoch na tej istej posteli ako môj otec.

Anna Čomáňová

Anna Čomáňová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som nepracujúca poberateľka starobného dôchodku. Viac ako 40 rokov som pracovala v sociálnej oblasti, preto by som sa rada verejne vyjadrila k aktuálnym témam. Aj keď som dôchodkyňa pozorne sledujem verejné dianie hlavne v sociálnej oblasti. Preto sa chcem podeliť o svoje názory a myšlienky... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu